משפך מכירות הוא התהליך שעובר הלקוח ממצב בו הוא לא מודע לקיום המותג/מוצר, ועד לשלב בוא הוא מבצע המרה (רכישה באתר/רישום לשירות).
בכדי שיבצע רכישה, צריך הלקוח לעבור מספר אינטרקציות עם המוצר/מותג, וזו מטרת משפך המכירה. בשלב הראשון חשיפה של הלקוח למוצר, בשלב השני לגרום לו להתעניין, בשלב השלישי לעורר בו את הרצון, והשלב האחרון הוא להצליח לגרום לו לבצע המרה.
התפקיד שלנו הוא לבנות את משפך המכירה בצורה הטובה ביותר בכדי להצליח להניע את הלקוח עד לשלב האחרון במשפך (המרה), תוך כדי הקפדה על עמידה בתקציב.